Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Idag kallas jag för...

Publicerad 2008-02-28 18:45:37 i Vardagshändelser,

Bajsgubben!
Sprak o prutt  låter det i min blöja och mamma lägger mig på skötbordet och tar av mig blöjan. Får vara utan blöja ett tag för att vädra rumpan, när hon sedan skall sätta på en ny kissar jag så det kommer på mina kläder. Mamma byter mina kläder och lyfter upp mig.
Vi går ut från skötrummet..då flinar jag lite och så lägger jag ett redigt lass till i blöjan  image12
Vilar mig lite och så upprepar jag hela proceduren ett par gånger till under dagen. En gång skyndade jag mig att stoppa ned foten i bajsblöjan så jag skulle få nya strumpor. Mamma säger att fastän jag är så liten och mina kläder likaså så lyckas jag fylla en tvättmaskin om dagen.
Mitt på dagen packades jag ned i barnvagnen och så gick vi på promenad. Somnade direkt medans mamma promenerade nästan en timme, när vi kom hem vaknade jag direkt så inte morsan skulle tro att hon skulle få vila sig.

Nu har jag även upptäckt att jag har händer, mamma tycker jag ser så rolig ut när jag studerar dem.
Har även börjat intressera mig mer och mer för att titta på saker, gärna väldigt färgglada.

Nu på kvällen har jag haft spa. Först en helkroppsmassage och sedan ett bad, det var jättemysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela