Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Jahapp, då var midsommar över.

Publicerad 2009-06-24 22:49:26 i Vardagshändelser,

På midsommaraftonen for vi till Spjutsäl för att äta med släkten.
Det regnade så vi fick hålla oss inne, men det är ju typiskt midsommarväder.

Kusin Jasmin var oxå med och jag hade längtat efter henne. Först gick vi och höll handen och sedan kramades vi.




Sen fick jag sitta i Erikas knä och låna hennes mobil. Det var kul och jag satt där lääänge :-)




Halvar satt hos Karolin och roade sig med en simpel papptallrik...oj vilken lättroad liten bebis.



Sen for vi hem till husvagnen och då kom moster Marit och gav mig presenter. Fick ett tv-spel för bebisar, kläder och en bil.
På kvällen åt mina päron o de andra lite sill och självklart så blev det färska jordgubbar med vispad grädde till efterätt. Det var länge sedan jag blev bjuden på jordgubbar så jag glömt bort hur de smakar.  Men det var banne mig det godaste jag ätit på länge så jag molade i mig hälften och min vita tröja var alldeles rosa runt halsen. Jag åt jordgubbar som en stövare som inte fått mat på 2 dagar....så förstår ni hur fort jag molade i mig dem.

Dagen efter så hade jag en disneyprinsessfrukost.
Lånade Jasmins prinsess-samling att "förströ" mig med under frukosten.

Leker med Jasmins prinsessor

Sen for vi upp till Norrgasälen och firade lite mera midsommar.

Fick en korv med bröd av mamma. Mmmm...jättegott!



Gick runt och moalde korv och såg cool ut.
Så gick vi på tipspromenad som var jäääättelååång coh kinkig var jag ibland. Mamma fick inte bära mig så Jonas bar mig ibland så vi skulle komma någon vart....annars hade vi varit kvar än idag säger mamma ;-)
Trampade i en koblaja...by the way....
Sen skulle ju den där stången resas upp. Jag hade då fått en till korv för jag var hungrig efter den långa tipspromenaden och trött i benen så jag fick låna Halvars vagn medans jag åt.




-Ta i nu då för sjutton gubbar!!
Åhej o hå!



Sen dansades det och sen kom som vanligt regnet och då for vi hem. Jag sov middag länge den dan för jag var rejält trött.

Kommentarer

Postat av: snyggfaster

Publicerad 2009-06-26 08:20:51

hej lilla gossen

det såg ut som du har haft en bra midsommar,jag har hört från säkra källor att du börjar ta efter snyggfaster och inte lånar ut dina saker till jasmine.då har du fått nåt från mej men du kan väl låna ut grejer ibland?saknar dej vännen,kram o puss från snyggfaster.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela