Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Man ska ha husvagn...tralla la la la la.

Publicerad 2009-06-01 22:40:07 i Vardagshändelser,

Som vanligt har det gått ett tag igen sen sist "jag" bloggade, men jag och päronen har varit lite upptagna förstår ni.

Jag har släppts ut på grönbete, det finns ju "kosläpp" på våren och så har vi ju Viggosläpp här ;-)

Det växer så vackra blommor överallt!




I helgen blev det klart med päronens letande och "upptagenhet". De har nämligen letat husvagn ett tag och på lördag hittade de en pärla i Falun.
Så efter en varm dag i bilen när vi köpte o drog hem vagnen så for vi till Venjan och ställde den på mormor o morfars gård. Päronen sa att där blir vi kvar i sommar. Gratis el, mat och barnpassning. Hahaha...
Sä här ser det ut när jag och mina päron o min morfar skall ut och campa:





När jag var i Venjan så hjälpte jag Jonas att bygga ett litet tält.



Skjutsade en bebis och några tältpinnar.



Kollade in kossorna, faktiskt första gången jag såg dem i verkligheten. Mycket spännande!



Sen så åkte jag med moster Madde på 4-hjulingen runt på gården och tittade på traktorerna o så. Lite läskigt var det i början.


O jsg som älskar traktorer så...blev rädd när jag äntligen fick sitta i den....men den lät så högt.



Sen fick jag åka lastbil med, fast då var pappa med så det var inte så läskigt.



Efter denna motor-dag så är det enda jag säger Brum Brum....varje gång jag ser ett fordon.

I slutet av augusti blir jag en Blåsippa! Så heter min dagisavd jag har fått plats på...50 meter från mitt hem. PERFEKT!!!

Kommentarer

Postat av: snyggfaster

Publicerad 2009-06-02 12:07:43

hej viggo

nu när päronen ska bo på landet i husvagn så kan väl du passa på att komma till stan o hälsa på faster,gå på grönan,skansen,junibacken oc anna civiliserde utflykter.kossor och sånt är väl ingenting att stå o glo på.sätt dej på bussen o kom hit du,kram faster.

Postat av: Moster Marit o kusin Jasmin

Publicerad 2009-06-03 17:23:53

Lyckos dig att ha hälsat på kossorna o mormor o morfar. Vart ska du åka på semester då Viggo? Till soliga Karlstad? Vi hade 30 grader här i måndags det var för varmt... Ska du ut o köra traktor åt morfar i sommar be om en fet lönecheck =)

Pussar o kramar på lilla charmtrollet

Hälsa päronen oxå

Postat av: snyggfaster

Publicerad 2009-06-03 20:00:45

hej viggo

du kan hälsa din moster marit att du ska till förorten på semester,hela din semester faktiskt.päronen kan ta sin husvagn o åka till karlstad så de så.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela