Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Andra advent

Publicerad 2010-12-05 20:51:06 i Vardagshändelser,

Idag har vi julbakat lite jag o mamma.

Först pysslade jag lite medans mamma förberedde lite.
Har fått en pärlplatta med "maxi pärlor" lite större pärlor för oss små barn.




Sen gjorde vi ett pepparkakshus. Ja vi hade en färdig byggsats som vi satte ihop o dekorerade. Jag hade ansvaret för godiset.




Vi gjorde en saffransockerkaka. Sen vilade jag mig lite innan det blev dags för pepparkaksbak.
Det var väl lite roligt av o till att göra pepparkakor, mamma har så tråkiga regler när man bakar. Bl.a får man inte ha fötterna på bordet.
Jag åt mest deg men en kaka gjorde jag helt själv.



Den är jag mycket stolt över och när pappa kom hem så sa jag
-Titta pappa! Viggo bakat bajskorv.

Kommentarer

Postat av: Sol Elin

Publicerad 2011-01-06 16:55:19

Haha, vilken fiin kaka. Hoppas den smakade bättre än den föreställde bara.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela