Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Trollbunden eller trolltokig

Publicerad 2010-07-29 10:34:43 i Vardagshändelser,

Ända sedan jag o Jasmin hittade en dörr i skogen o Jasmin sa att det kanske bodde ett troll där inne har jag blivit trolltokig.
Igår styrde vi kosan mot Gesunda o Tomteland  för att hälsa på sagofigurerna och i mitt fall främst trollkungen.

Det var som en teater i 4 akter. Elaka trollkungen hade stulit sagofens sagopulverkvarn. De fick lov att ta tillbaka den för annars skulle de bli förlorade.






Synd nog så att vi i solen och linsen var skitig...men vad bra han var, trollkungen. Jag var som trollbunden hela akten.



Vid lunch så gick vi o åt pannkakor. Fick sitta i pappas knä o äta. Plötsligt kommer tomten o stannar vid mig och tar gaffeln för pappa och matar mig -Öppna garaget sa han. Jag blev lite paff men öppnade munnen till slut.

Sen blev jag utbytt mot en trollunge. Kolla min fina svans!




Labbatass o Amos, det var en Vätte o hans närsynta Älg




Jag var på Trollsafari





Det var jättekul! DIt skall jag nästa år och då skall jag lösa säsongskort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela