Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Helg

Publicerad 2012-12-09 12:37:26 i Vardagshändelser,

Oj, nu har det gått en helg igen! Hinner inte med.
 
I fredags skottade jag snö, precis som jag gjort dagen innan.
Sen på fredagskvällen kom mina kusiner Halvar och Sigfrid.
 
Mamma tyckte det var bra om vi gick ut och gjorde lite nytta. Nej sa vi det är ju mörkt ute.
Men mamma sa att det gör inget för vi har en så stark lampa på baksidan.
Så vi hade ingen mera undanflykt utan blev utskickade för att skotta mera snö.
 
 
 
Men sen fick gå in och titta på smurf-filmen och mysa med chips.
Spännande med Gargamel!
 
 
Sen på lördagen var det upp och skotta klart det vi inte hann på fredagen. Handla lite,vi skulle köpa färdig deg och åkte och handlade....och mina päron de handlade minsann...så mycket att när de kom ut från affären kom de på att de glömt köpa pepparkasdeg. Då åkte de till Willys istället...fick faktiskt lite deg där...och ett par skidor blev det också från leksaksaffären. Jag har då verkligen mina päron lindade kring ALLA mina fingrar!
Så det var bara hem och baka!
 
 
 
Hittade även min favoritost i stort format på Willys. Babybell...mums!
 
 
 
 
Resultatet av mitt bak:
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: snyggfaster

Publicerad 2012-12-10 12:57:12

hej viggo
vilka fina pepparkakor du gjort,ser jättesmaskiga ut.här skulle du varit och skottat det är jättestora snöhögar hos mej.kram på dej från fjollträsk

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela