Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Påskhelgen är snart över.

Publicerad 2009-04-12 22:10:39 i Vardagshändelser,

Jag har myst med mina päron över påsken.

I torsdags var vi bara hemma...(ja vi var ju ute en stund och den där incidenten med skitstövlarna och en skrapad näsa inträffade). Mamma var snäll och stannade hemma hos mig fastän hon egentligen skulle vara på Blåkulla.
På fredagen så for vi till lekkompaniet med Rickard, Ramona och Nova. Tyvärr tjorvade kameran så det blev inga bra bilder därifrån...men det lär väl bli flera tillfällen :-)

Igår på påskaftonen var vi till Venjan och åt trerättersmiddag.  Vi var först ute på en tur runt kroken och jag visades upp för några damer efter vägen...det var en riktig "Eriksgata" jag var ute på.
När vi kom hem hade morfar startat traktorn. WOW säger jag bara!!! Det var så intressant  men mina päron satte mig i bilen för att skjutsa hem tant Ester. Men traktorn var igång när vi kom hem så jag hann se lite mera. Kanske att jag får åka med någon gång. Bäst att jag tar med mina hörselkåpor nästa gång.

Idag var vi på lekplatsen där det finns en bebisgunga. Tyvärr finns det ingen sådan på lekplatsen hos mig.



Vägrar avslöja med en min om vad jag tycker om att gunga.
Låter päronen gissa om jag tycker det är kul.
Men det var visst kul för jag vägrade låta mig lyftas ur.

Sen frågade päronen om jag ville leka med likadana leksaker som de hade när de var små?
Ja visst tänkte jag.



Men det var ju kul! Sen skulle jag plocka upp varje kotte och sten jag såg på vägen hem.



Nej Kajsa! det är MINA kottar!

Ja det ju en dag kvar av påsken så det skall bli spännande att se vad det blir i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela