Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Jag o mina små äventyr.

Publicerad 2009-04-09 14:27:05 i Vardagshändelser,

Jag o pappa har varit och hälsat på pappas moster i Våmhus. Där fanns det mycket roliga leksaker.






Ute på gården hade de också något kul....



Viggo - Björntämjaren! ;-)

Det har ju varit så fint väder så jag o pappa har varit ute flera timmar per dag. Jag går runt och petar med mina småspadar lite här och där.
Och så börjar ju lekplatsen tina fram.
Vilken tur jag har som bor brevid lekplatsen....det finns ju en rutschkana där.
Jag ÄLSKAR att åka rutschkana.




Och så brukar jag få var med om något traumatiskt när jag är hemma själv med pappa och han skall gå på toa och göra nr 2.



Jag får helt enkelt följa med...läser tidningen och har en flugsmälla så jag kan vifta bort alla flugor som dras till lukten.
Mamma tycker synd om mig som måste vara med pappa på toa i denna stanken...det brukar ju inte gå att gå in på toa under minst en halvtimme efter att pappa gjort nr 2 utan att få andningsbesvär.



Idag var det regnväder men jag ville ut ändå. Päronen krängde på mig ett regnställ och gummistövlar.
Men jag gillar inte mina gummistövlar. Hårda och svåra att gå i.....man skall nog inte köpa skor till barn på ÖB.



Sen snubblade jag och skarpade näsan så det kom blod :-(



Så fick jag byta till bättre skor....för jag ville ju ut och leka med mina nya spade och kratta som jag fått av farmor.




Oj vad är detta? Måste undersöka....




Nej det var inget särskilt. Nu går vi och undersöker nått annat.



Nu ser vi fram emot en påsk med fint väder så vi kan vara ute hela dagarna och leka!

Kommentarer

Postat av: snygg faster

Publicerad 2009-04-10 15:07:13

glad påsk viggo

men har du inte en tjejmössa på dej,säg åt farsan att du inte vill bli retad av dom andra barnen.kramis älsklingen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela