Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Som sagt..

Publicerad 2009-11-20 11:26:16 i Vardagshändelser,

Igår var jag alltså till Värmland för att hälsa på moster Marit o kusin Jasmin. Mormor, moster Madde o kusin Halvar var också där.

Det var en lååång bilresa dit men vi stannade och fikade på ett fint ställe som jag bloggade om igår. Men det var riktigt kyligt där vi stannade och väl i bilen igen så satte jag på mig mössan själv för jag frös så.

Huttrar o fryser

 

När vi var framme så blev jag lite förvånad att Halvar var ända borta i Värmland. Fast sen gick jag husesyn och kollade in Jasmins rum och hon hade även ett lekrum i källaren med massor av leksaker.

En spis som jag lagade mat på.



Ja hur säger man....ju fler kockar......*harkel* ;-)
Eller det är vi som är det svenska kocklandslaget!! Eller jag är med i det och då får Halvar bli min materialförvaltare. :-)

kockar

Vi sjöng och dansade, Jasmin spelade orgel....det var nästan som dagis. Lite färre barn men mera leksaker ;-)

Sen innan vi åkte hem igen åkte vi på IKEA och handlade. Rolig affär det där! Ja barnavdelningen alltså...där kunde jag stannat till stängning.
Efter vi handlat fick vi korv o festis.

Fikar på IKEA


Halvar fick vara med så vi kunde ha en lite kusinträff.

Vi kusiner fikar på IKEA

Eftersom vi hade så liten bil kunde vi inte handla med oss allt vi ville ha så det blir nog snart en till vända till IKEA. Jippie!!
Sov i bilen hem och var så trött att det var bara och lägga mig i sängen när vi kom hem.
Så jag fick vänta med att leka med grejerna tills idag.
Hade fått ett eget bord och pallar till....men mamma hade köpt kastruller till henne o pappa, dom tyckte jag var roligare.

Inviger päronens nya kastruller


Sen när mamma monterat ihop mitt bord kunde jag inviga det med att sitta där o käka lite macka.



Men kastrullerna fick vara med så jag kunde lägga ned lite smulor och ostbitar där och koka soppa på :-)



Kommentarer

Postat av: snyggfaster

Publicerad 2009-11-20 21:09:09

hej viggo

guuuu vaaaa trååååkig din morsa är...köpa kastruller när ni är på ikea,det finns ju sååå mycket annat roligt att slösa pengar på.nästa gång du ska på ikea är det bäst jag följer med så kan vi röja runt lite bland dom coola grejerna.puss o kram från snygg faster.

Postat av: Mormor

Publicerad 2009-11-20 21:29:05

Var det skönt att komma hem igen?

Det tycker mormor iallafall.

Vi får hoppas på bättre väder nästa gång vi ska dit.

Snygga kastruller mamma köpte!

Pussar från mormor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela