Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Viggo snackar

Publicerad 2009-11-26 20:15:04 i Vardagshändelser,

Här kommer några ord på mitt språk ifall ni vill lära er lite "Viggiska" :-)

Korv - Korv (såklart, det är ju det godaste som finns så det kan jag)
Chips - Chips (skäms på mamma o pappa som lärt ett så litet barn vad sådant skit är....men ack så gott)
Soppa - Oppa
Emil - Mimil och ibland när Emils pappa ropar EMIL då gör jag det med :-)
Kom - Dom
Kan säga Hello i telefonen.
Spindel - Pitel
Skinka - Kaa

Mamma , pappa, Pippi och Pipen (Pip) kan jag ropa på om det behövs.

Har nu upptäckt Astrid Lindgrens underbara värld. Har sett Emil och Pippi hittils och jag är trollbunden. Mina päron likaså för de säger att de inte orkade med I drömmarnas trädgård längre. Så nu har de fått slippa den signaturmelodin ett tag :-)

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2009-11-26 20:20:04

Vad roligt att du upptäckt Emil! Det är en kul kille att titta på.

Pussar från mormor

Postat av: Mormor

Publicerad 2009-11-26 20:21:25

Glömde en sak! Träna på att säga mormor!

Puss igen!

Postat av: Sol Elin

Publicerad 2009-12-03 14:19:35

Hehe vad roligt att killen börjar snacka! Kan du säga Milton kanske?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela