Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Venjansdagen, kusiner o dop

Publicerad 2010-07-21 16:33:01 i Vardagshändelser,

Ojojoj...vad tiden går fort när man har roligt. Har så mycket för mig och vill vara ute hela dagarna. Ja och ni vet väl vad frisk luft gör för föräldrarna? De blir trötta.
Vi har mest varit i Venjan och husvagnen de här snart 2 första veckorna av semestern. Jag älskar att vara i husvagnen!

Så nu kommer lite bilder på vad som hänt den senaste tiden.

Jag har varit på Venjansdagen.
Där visades Venjans äldsta bil eller om det var första....jaja what ever. Den gick iallafall.




Var till Trollmor Ulla och målade en sten. Man fick varsin sten man fick måla och så fick man även lite guldfärg på den för då skulle det bli en önskesten sa Trollmor.




Sen var vi till kyrkan fastän det var stängt....och då avslöjade vi 2 kyrkråttor som städade och fejade i kyrkan. De gav oss en rundtur. Sen skulle vi blunda medans de skulle ta fram godis ur sitt hemliga förråd.
Hehehe...jag blundade inte.




Sen vandrade vi vidare och kikade lite här o var.
Det som var mest spännande på hela dagen var nog tunnbrödsbakningen.




Några dagar senare så kom min andra kusin Jasmin. Det var kul.
Här har vi pysselkväll med play doh. Det är så kul så vi leker med play doh varje dag.



Sen har jag gjort mig extra fin...



En förstoring kanske?! Lite suddig men jag hoppas ni ser vilka fina naglar jag har här.



Även fingrarna är målade. Gjorde mig fin inför Halvars dop.
Här är Halvar i masdräkt med sin farmor.



Här tvättar prästen Halvars hår och säger vad han skall heta.



Bästa med dopet var 2 saker.

Garaget på prästgården där det var kaffe efteråt.



Och att åka buss.



Halvars farmor o farfar hade en "husbuss" och de var så snälla att jag fick åka med dem från Matsäl där dopet var ned till prästgården och sen därifrån o hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela