Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Midsommar

Publicerad 2010-06-26 23:56:05 i Vardagshändelser,

Midsommar har jag firat i Venjan som vanligt.
Midsommardagen åkte vi till Norrgårdssäl, där brukar det vara "drag".
Första stoppet var korvståndet.




Vi gick tipspromenad bland en massa knott.
Och vad vore midsommar utan lite regn...tur att man har eget regnskydd till vagnen.




Jag o Halvar tittade på majstångsresningen, var lite "långrandigt". Halvar blev sugen på min ratt jag har i min vagn så han fick sitta där o ratta.
Så jag fick stå bredvid...men då läskade jag honom med lite festis.




Fast jag är ju ingen "snål-korv" utan en generös kille så jag bjöd Halvar på några slurkar.



Sen skulle vi dansa men då var jag så trött o grinig att jag fick lägga mig i vagnen ett tag.

Sen gick vi hem till tant Ester o fikade lite. Jag o Halvar satte oss på trappen o vilade oss lite.




Ester hade hundar inne i stugan så jag fick hålla mig utanför. Fast jag blev nyfiken på vad som fanns där inne.



Äsch, där inne var det ett jäkla kackel. En hönsgård kan man säga.

På kvällen gick jag hem till Åke och bjöd han på lite gottis. Maskrosblad!



Hoppas ni har haft en rolig midsommar också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela