Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Viggos skogssoppa

Publicerad 2010-06-19 10:33:48 i Vardagshändelser,

I torsdags var det jäätefint väder så vi fick vara ute och leka med vatten på dagis. När mamma kom för att hämta mig så vägrade jag gå hem...som vanligt när jag bara får vara där i 2 timmar om dagen.
Jag hade gjort en liten soppa med lite allt möjligt gott i.
Mamma lovade att vi skulle gå hem o hämta en av mina hinkar och gå ut i skogen o plocka saker till en soppa vi kunde göra hemma.




Barrkrydda som spetsar till kottsmaken mmm...mmmm...en sån soppa!



Igår var vi och handlade lite och då fick det följa med en stor låda från duplo hem...mamma var lite ledsen igår så hon ville nog bara tröstshoppa lite...men det gynnar ju mig :-)

Fick en hästtransport och några bitar som man skulle bygga stall av.




Betoning på NÅGRA bitar...stallet kunde man riva och nästan alla bitar fick plats i hästtransporten.





Varför är mamma ledsen då...jo...igår fick våran katt Ludmila somna in. Hon hade fått diabetes. Eftersom hon började bli lite till åren och nyss fått lov att flytta så var det bäst att låta henne få somna in.

Tack Ludmila för att vi fått ha förmånen att leva med dig!
Du var en underbar katt!
Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan.









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela