Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Vårdcentralen x 2

Publicerad 2010-03-01 20:56:21 i Vardagshändelser,

I dag på fm så skulle vi till vårdcentralen för att jag brukar få någon slags astmanfall ibland. Mamma och pappa vill oxå att det utreds ev. allergi som kan vara orsaken.
Mycket kul att leka med i väntrummen där iallfall....
Sen fick vi komma in till dr....som pratade ganska dålig svenska och förstod inte så bra heller.
Vi fick iallafall en remiss till barnmottagningen men mamma orkade inte få henne förstå att vi måste ha astmamedicin att ha hemma. Mamma sa även att jag lät pipig och ansträngd på andningen (hade låtit så ända sedan morgonen)....hon lyssnade och sa -Låter bra!
Efter besöket åkte jag på dagis och mamma sa till personalen att ring direkt om jag börjar hosta för det låter lite misstänktsamt.
Kl 14 ringer de från dagis till mamma. Då har jag fått ett astmaanfall och de blev så rädda att de var på väg att ringa ambulansen.
Jag o mamma o pappa åkte till vårdcentralen igen för nu blev de arga. De skulle baske mig ha medicin till mig.
Jag var ju pigg igen och kunde leka med alla leksaker de hade i väntrummet. Denna gången fick vi som tur var en läkare som pratade o förstod svenska. Han lyssnade på min andning o lungor och fastän jag lät bättre än när den första doktorn lyssnade på mig kunde han konstatera att det inte lät bra.

Hostade under mitt anfall så jag fick kärlbristningar runt ögonen.
Så här ser man ut "fast man låter micke bra"

 

Kommentarer

Postat av: Sol Halvar

Publicerad 2010-03-02 23:07:00

Fy vad hemskt de där lät.. Tur att det gick bra för dig ! Imorgon ska jag och mamma följa med morfar och morbror martin på en tur till värmland ! Då ska vi på Ikea och biltema ! sen ska vi nog sova över där hos moster marit å kusin Jasmin och sen lämnar vi morbror martin där och åker hem till mormor ; ) Kram halvar

Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Publicerad 2010-03-03 19:55:16

Fy vad otäckt! Stackars liten. Bra att ni fick träffa en annan läkare. kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela