Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Hej Matematik!

Publicerad 2010-11-12 18:25:17 i Roligt sagt,

Jag har börjat ramblat siffror i korrekt nummerföljd på sista tiden och mina päron har varit lite konfunderade.
Fast på föräldramötet på dagis så fick det sin förklaring. Dagisfröknar i hela Sverige har fått till uppgift att lära alla barn att räkna redan i dagis.
Nej inte så allvarligt som det låter utan de skall lägga en liten grund för matte på ett lekfullt sätt....fast om det fortsätter så här är jag snart mattegeni ;-)

Dagens Viggo konversation:

Viggo tar fingret och pickar på pappa samtidigt som han räknar: Fem, sex, sju, åtta, nio

Pappa: Oj, kan du räkna Viggo?

Viggo: Nej!

Kommentarer

Postat av: snyggfaster

Publicerad 2010-11-13 08:33:39

hej viggo

bra att du kan räkna,då kan du lära faster som inte är så bra på det.snart kommer tomten o jag skulle vilja veta vad du önskar dej i julklapp.många kramar från snyggfaster.(DU KANSKE VILL HA ETT SNYGGT NAGELLACK)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela