Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Det hände en liten olycka.

Publicerad 2011-09-16 17:27:58 i Speciella händelser,

I går hade jag lite spring-tävling...något jag lärt mig efter att ha kollat på Loranga, Masarin och Dartanjang.
I köket snubblar jag över benen på min Tripp Trapp-stol....faller raklång med munnen före rakt ner i golvet.
Blodet forsar....fast vi upptäcker inte att tanden är lös förrän idag.
Fick åka till tandläkaren på koll.

Först skulle de ta en bild med en rolig kamera och det blev roliga bilder på mina tänder.



När tandläkaren kollade på bilden så såg hon att den gått av och att jag måste dra ut den.




Jag fick bedövnings-salva och sen en spruta. Det var lite läskigt med sprutan.
Sen drog hon ut min tand.
Man fick en liten "tuss" att bita i som plåster.
Jag är lite omtumlad....




Sen så åkte vi på leksaksaffären och köpte mig nått kul som jag kunde skringra tankarna med när jag kom hem.



Ett gammalt hederligt fiskespel!
Ett sådant hade min morbror Martin när han var liten......och enligt mina föräldrar så blev han lite arg när han inte kunde fiska fort nog och skrek -Gapa då fiskjävel!

Fast nu har jag fiskat, kollat in min tand som jag fick med mig i en burk hem och nu skall jag kolla på Loranga, Masarin och Dartanjang.
Rekommenderar den till alla barn...jag sitter och skrattar hela filmen....och HELA filmen ligger faktiskt på youtube.
Super bästa filmen!
Fast kom ihåg att inte ha sådana springtävlingar som Loranga och Masarin har...så ni oxå blir av med en tand.

En bild på min tand:



Om ni kommer hit och hälsar på får ni se den på riktigt..

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2011-09-16 20:22:34

Ajdå, det var illa! Påminner om morbror Martin som gjorde samma sak när han var liten. Men tanden satt fast. Tur det kommer en ny så småningom. Puss Mormor

Postat av: Sol Halvar

Publicerad 2011-09-19 08:54:25

Stackars dig Viggo ! Mamma sa att jag inte får springa så fort så jag åxå gör som du... Jag är jätte nyfiken att få se på din tand !!! Kram Halvar med lillebror

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela