Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

1:a advent och min önskelista

Publicerad 2012-12-02 17:56:44 i Vardagshändelser,

Nu börjar vi nedräkningen mot julen, äntligen!
Eftersom jag fyller 5 år nästa år så önskar jag mig mycket lego i julklapp, har blivit för stor för duplo nu :-)
 
Kommer få en massor av Lego city polis har jag hört ryktas om :-)
Fast jag är även sugen på lego som heter Monster Fighters. Det är med monster, zombies, vampyrer och mumier. Läskigt spännande! 
Jag var och rekade lite inför julen och såg att de hade sådant på leksaksaffären. Fick då ett träskmonster.
 
 
Så jag önskar mig:
 
Lego Monster Fighters
Lego city (Inga polis för det är redan inhandlat o klart)
Lego, vanliga bitar
Brandbilar
Bilar
Brandbils tåg till brio tågbana
Mr Bean (den teckande) filmer...eller Mäster Bean som jag säger :-)
Gillar Cars, Angry birds och Super mario saker.
En radiostyrd bil
 
När vi gick inne på leksaksaffären så pekade jag på massor av saker och sa -Det skall jag skriva på min önskelista!
Mamma suckade och sa att min önskelista börjar bli lång och att om jag får allt jag önskar mig så får jag inte plats på mitt rum. Svarade då - Men mamma, vikan ju bara köpa mera hyllor!
 
För några dagar sedan så hade jag sådan tur att jag hittade en legoplatta som mamma köpt och gömt för att ge mig i julklapp. När mamma såg det så sa hon -Men Viggo, den hade jag ju gömt för att ge dig i julklapp!
Men då svarade jag snabbt -Åh,mamma! Jag förlåter dig och så kan du köpa en annan leksak som du kan ge till mig i julklapp!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela