Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Fisketur

Publicerad 2012-07-23 00:56:33 i Vardagshändelser,

Tog oss en lite fisketur på em/kvällen. Ingen större fiskelycka, en liten fisk fick mamma men den kastades tillbaka.
Jag orkade inte fiska själv utan mamma fick fiska ÅT mig. Alltså om hon fick napp så var det jag som fått napp.
Jag kollade mest in naturen och lekte. Åt lite omogna lingon och hittade 2 blåbär. Ibland frågade jag mamma om hon fått något napp och dragit upp en stor "Gäddare" (gädda) till mig.
 
Vi hittade en död humla. Den hade dött medans den höll fast sig i blomman.
 
 
 
Och i sjön fanns det grod-dynor. Hade turen att få tag på en.
Alltså det är ett näckrosblad ifall ni inte inte vet vad en grod-dyna är...
 
 
Jobbigt att flänga runt och fiska.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela