Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Tomtar på loftet

Publicerad 2008-12-18 21:57:30 i Vardagshändelser,

Igår var vi på lekkompaniet och hade lite julavslutning för oss bebisar och mammor. Vi åt lunch och sedan lekte vi.
Nu var det ju ett tag sedan jag var där och sista kunde jag "bara" åla. Nu kryper jag hejvilt och så hade jag en annan färdighet att överraska mamma med. När mamma vände ryggen åt så skyndade jag mig att klättra upp för en trappa och upp i lek-loket. Sen fick mamma passa mig för jag klättrade upp där hela tiden ...för klättra ned det kan jag inte...ännu.

Sedan var vi och kollade på rutschkanan som är 3 våningar hög. Mamma trodde att jag inte vågade åka men vi klättrade upp och jag fick sitta i mammas knä. Jag är ingen fegis mamma!!! Jag älskade ju rutschkanan och satt med ett brett flin när vi susade ner. Så mamma fick kånka upp mig ett par gånger till så vi kunde åka mera.
När vi skulle åka hem fick jag och alla de andra varsin julklapp av Gabriel. Men tyvärr så måste jag vänta ända till julaftonen innan jag får öppna den. Jag som är så sugen på att slita av papperet!


Idag hade jag en middagsgäst. Självaste tomten.
Bäst att vara snäll och bjuda han på mat så han ger mig mycket julklappar. Jag har varit och är nog fortfarande lite rädd för tomten men jag blir modigare och modigare.





Snälla snälla tomten...visst får jag mycket julklappar nu?!




Jag har ju en så STOR strumpa att fylla som jag fått av mormor. Så nu hoppas jag på måååånga stooora julklappar.

Kommentarer

Postat av: SolElin

Publicerad 2008-12-19 17:17:19

Måste först få tacka för det jättefina Julkortet! Så gulligt så...



Vad har ni gjort med katten i bakgrunden?? Haha



Hoppas vi ses snart! Kram Mammas Kusin Elin

Postat av: snygg faster

Publicerad 2008-12-19 18:06:37

men viggo,va har hänt med pipens ansikte.börjar han inte likna tomten tycker du.....kram faster ingela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela