Sol Viggo Sigfridsson

Om Sol Viggo och hans vardag.

Karneval i Venjan

Publicerad 2009-08-16 18:06:28 i Vardagshändelser,

Så var det dags för den årligt återkommande karnevalen i Venjan att gå av staplen.
Vi ställde oss i kroken och tittade på tåget.
Det var ju intressant redan innan tåget kom för det stannde nämligen en massa motorcyklar och skulle kika på tåget. Jag gillar ju allt som har en motor och brummar.
När tåget äntligen kom blev jag alldeles exalterad för tåget bestod av traktorer, mina favvo motorfordon.

Först kom en vagnslast med utklädda barn.




Moster var med som cowboy på sin häst Stygga




Larz Kristerz



Knäckebrödsdansen. De hade den roligaste vagnen och så hade de STORA pillipillisar bakom knäckebrödet *hihihi*



Mora BB's stängning



Sen fick man rösta på vilken vagn man tyckte var roligast och lägga ned röstsedeln i en hink.
Några gubbar sa åt mig att lägga i lite annat än en röstsedel.
Om någon av rösträknarna ser detta så vill jag avsäga mig allt ansvar, jag blev uppviglad av vuxna så jag trodde att man fick göra så :-)



Sen for vi ned till parken där tåget avslutar och så är det lite kul för barnen där.
På parkeringen stod traktorerna uppställda och då ville jag gå runt och titta på dem lite.

Hamnade på vagenen där de dansat knäckebrödsdansen för att hjälpa moster samla ihop knäckebrödsbitar till hästarna. Så då blev man ju utnyttjade till barnarbete igen precis som igår när mamma tvingade mig att diska ;-)




Sen fick jag rida på Stygga med Robinson-Anna in i själva parken.
Ps Jag o Moster är med på en bild på hennes blogg också.



Det var så kul att rida så jag fick rida själv tillbaka. När ridturen var över blev jag heligt förbannad.
Nu lär mina päron köpa en häst till mig också ;-)

Sen gick vi in på dansbanan och tittade på prisutdelningen till barnen som deltagit på maskeradvagnen. Pappa lyfte upp mig så jag skulle se. Tycket det blev lite långtråkigt efter ett tag så jag började klappa tanter som stod brevid oss på huvudet.


De hade fiskdamm för barn där som jag prövade.



Oj jag fick napp!



I påsen låg det ett litet flipperspel.
Sen åkte jag hem och fick spendera kvällen hos mormor, mina päron sa att jag var för liten att vara på parken på kvällen och att det var inte så barnvänligt där då :-)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-17 18:42:18

Oj Viggo vilken händelserik dag!

Synd att det bara är Karneval en gång om året!

Pussar, mormor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viggo Sigfridsson

Snygg kille

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela